منطقه میانرود شیراز

منطقه میانرود شیراز

میانرود وبلاگ اطلاع رسانی منطقه میانرود شیراز است
منطقه میانرود شیراز

منطقه میانرود شیراز

میانرود وبلاگ اطلاع رسانی منطقه میانرود شیراز است

مسجد و حسینیه سید شهداء

مسجد و حسینیه سیدالشهدا در کنار بازارچه شهرک اتوبوسرانی (اتحاد) و ضلع شرقی آن واقع است.

تاریخچه ساخت این مسجد به سال 1386 بر می گردد که تعدادی از مردم خداجوی محل با همتی که کردند و پیگیریهایی که انجام دادند زمینی را برای ساخت مسجد از مجموعه بازارچه شهرک اتحاد (اتوبوس رانی) از شهرداری گرفتند و با کمکهای مردمی و خیرین مکانی بصورت یک سالن کپری برای تجمع و اقامه نماز جماعت ساختند. 

 

 


 
با پیگیری هیئت امنای دلسوز و سختکوش مسجد و جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی و با همت جوانان مومن محل کم کم و با گذشت سالیان توانستند از حالت کپری و سوله ای خارجش کنند و الان با داشتن سالن بزرگ که به دو بخش زنانه و مردانه تقسیم شده مکانی مناسب برای برگزاری نماز جماعت و اجرای مراسم مختلف می باشد.
 همچنین برای درآمدزایی در قسمت ورودی اقدام به ساخت چهار مغازه و اجاره دادن آن هم رونق کسب کار مردم شده و هم محلی برای درآمد مسجد برای ادامه ساخت و مخارج مراسم مختلف می باشد.
با اینکه تا کامل شدن آن هنوز راه زیادی مانده است ولی با تلاش هیئت امنا و بخصوص رییس آن جناب آقای زارع و روحانی دلسوز و تلاشگر حاج آقا کلانتری امید می رود تکمیل آن در مدت کمی اتفاق بیافتد.
با اینکه ساختمان مسجد هنوز نیمه کاره است و جای زیادی برای فعالیتهای فرهنگی نیست اما در تمام سال و بخصوص فصل تابستان فعالیتهای فرهنگی و هنری خوبی دارد و با برگزاری کلاسهای ورزشی و هنری برای پسران و دختران گامی اساسی در پر کردن اوقات فراغت تابستان نوجوانان عهده دار است. برگزاری کلاسهای قرآن برای برادران و خواهران در طول سال دایر است همچنین کلاس احکام و مسابقات مذهبی و فرهنگی در کنار دیگر فعالیتها انجام می شود.
مسجد دارای یک پایگاه بسیج مقاومت فعال است که در فعالیتهای گوناگون اجتماعی مشارکت می کند.
مسجد به کمکهای مردم مومن و خیر برای تکمیل نیاز مبرم دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد